29 stycznia 2014

Zabawne kolory

W zalewie wypowiedzi które są bardziej lub mniej seksistowskie, zbladły wypowiedzi rasistowskie. Bo to seksistą może być każdy facet, nawet taki co to go naród wybrał na swojego przedstawiciela.
Rasizm jak się potocznie uważa jest domeną ugrupowań skrajnych, a one stanowią zalewie ułamek procenta i nie kwalifikują się do parlamentu. Uspokojone społeczeństwo uważa więc, że nie ma o czym mówić.
Czy rzeczywiście nie ma o czym? Wystarczy się rozejrzeć dokoła.
Wypowiedzi obecnych parlamentarzystów dowodzą, że ten problem już tam zaistniał.
Wszystko zależy zaś od stopnia wrażliwości, bądź jak to się ostatnio lubi mówić euro-poprawności.
Właśnie trafiła na moja skrzynkę pewna reklama. Sklep internetowy lansuje serię kosmetyków zawierających czekoladę z takim oto hasłem
Nie wiem jak u Was, ale we mnie coś zgrzytnęło. Delikatnie ale jednak, poczułem dyskomfort.
Zgrzytało już wcześniej gdy słuchałem tej piosenki Lady Punk do której nawiązuje  w/w reklama.

Chciałem być sobą za wielką wodą
Na czekoladę poczułem chęć
Była namiętna, bardzo nieletnia
I dobrze znała refrenu sens
Ref.
Na co komu dziś wczorajsza miłość
Na co komu dziś wczorajszy sen
Po co dalej pić to samo piwo
Kiedy czujesz, że uleciał gaz

Pomijam już wiek. A swoją drogą, zastanawiam się dlaczego ten zachwyt młodym wiekiem  grupie  Lady Pank  przeszedł na sucho, a Kydryńskiemu nie?
Jest za mało rockandrollowy?
Wracając do tekstu, wtedy uważałem, że określenie użyte przez zespól nie jest mówiąc delikatnie najszczęśliwsze.Teraz myślę, że ktoś z branży reklamowej przegiął.
A może tylko ja tak mam i wziąłem sobie do serca tę poprawność? Dodatkowo pokazuję jak mało we mnie luzu i skłonności do zabawy.
Znajomy twierdzi, że jeżeli  śmieszą cię rasistowskie dowcipy to nie znaczy wcale, że jesteś rasistą.. To  znaczy tylko, że śmieszą cię rasistowskie dowcipy.
A zdawało mi się, że jestm dowcipny.

28 komentarzy:

  1. Wygląda to na reklamę agencji towarzyskiej.

    OdpowiedzUsuń
  2. pojechali po bandzie, to reklama czatu erotycznego?
    śmieszą mnie rasistowskie dowcipy i nie wstydzę się z tego powodu

    OdpowiedzUsuń
  3. Rzeczywiście, Kydryński jest chyba za mało ... Mnie takie dowcipy jakoś nie śmieszą. Chyba, że są NAPRAWDĘ śmieszne. A wtedy (o dziwo) tracą rasistowski / seksistowski wydźwięk. I o to przecież chodzi.
    Jesteś dowcipny. Prawdziwie dowcipny.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaraz, zaraz skoro ma to być kąpiel w czekoladzie, to co pani ma być w futrze? Jasne,że w kostiumie kąpielowym. A kąpiel w czekoladzie i aromatyczny prysznic, na pewną są seksowne./ wszak seksowne może być wszystko /. Zatem w reklamie każdy widzi, co chce zobaczyć. Dla mnie czekolada, to czekolada, nawet seksowna. Natomiast seksowna czekolada , jest czekoladą tylko dla wtajemniczonych i wtedy na pewno powinna być seksowna . Jeśli jest to reklama zabiegów czekoladowych, nie ma w tym nic rasistowskiego, bo przecież białe, żółte i czekoladowe kobiety mogą się taplać w czekoladzie, kolor nie ma znaczenia. Zaś jeśli jest to reklama towarzyska, mamy do czynienia z lokowaniem ... i tylko słowo produkt, nie może mi przejść przez gardło. Pozdrawiam, Hanula

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Strasznie to skomplikowałaś A w Biblii napisane jest niech uważam mowa będzie prosta tak, tak, nie, nie
      Podejrzewałem że ja mam coś krzywe spojrzenie.

      Usuń
  5. Klik dobry:)
    Zgrzytnęło i to bardzo, Antoni.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Z Hanula się zgadzam dwugłosem mówim :) A raczej za echo robię. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  7. Myśle, ze tzw zwykli Polacy nie sa tacy źli. Nasz rodzinny dr wet jest Japończykiem i nikt nigdy nie nazwał go żółtkiem, nawet, gdy miał mu coś za złe. Dowcipy moga po prostu śmieszyc, nawet kiedy niepoprawne. Kiedyś zaśmiewałam sie z zartu o Żydach, z tych naprawde niefajnych i znajoma Niemka malo mnie nie opluła. Prawda jest taka, ze Żydów bardzo lubie, a dręczyli ich Niemcy, co młodej wytknełam he he

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałem, że większość tych dowcipów wymyślili ich bohaterowie. To się nazywa dystans do życia.

      Usuń
  8. Oj Antoni, pewnie prawidłowo Ci się kojarzy, jak to mężczyźnie ale ja, tak jak Hanula, widzę reklamę czekoladowego płynu do kąpieli. Miałam nawet taki, było aromatycznie i apetycznie ale chęci nie poczułam ... by kupić drugie opakowanie. Przereklamowana przyjemność.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie jak w tym dowcipie wszystko potrafi się skojarzyć ....

      Usuń
    2. Oprócz policjantów. Zresztą oni nie wiedza, co oznacza słowo 'dystans'.

      Usuń
    3. Ponoć dowcipy o policjantach powstały w ten sposób że przerobiono tak zwane polish jokes.
      Nie chcę żeby moja wypowiedź trąciła rasizmem ale ponoć i to zawdzięczamy polskim żydom w USA.
      Robili to pewnie w przerwie na wymyślaniu dowcipów o nich samych,

      Usuń
  9. Vulpian de Noulancourt29 stycznia, 2014 21:44

    Bycie białym oznacza tylko brak pigmentu.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja myślę, że z czasem sama natura wyrówna te braki. A może tylko łudzę się

      Usuń
  10. A jeśli ktoś ma takie rozdwojenie jak pewien poseł, który ...podziela ogólne poglądy na równość, ale jednak na panie o preferencjach les..chętnie by popatrzył?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam. Chyba potem musiał zmienić partię
      Pozdrawiam

      Usuń
  11. Bo "LadyPankom" to nawet goły tyłek uchodzi na sucho;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żeby tylko tyłek. Pamiętam to była frontalna ekspozycja pewnego Janka
      Pozdrawiam

      Usuń
  12. Przyznam się, że zgrzytu nie poczułam. Mówi się przecież o czekoladowym kolorze skóry dla podkreślenia piękna karnacji. To ładna przeciwwaga dla obraźliwego "czarnuch" lub wręcz "asfalt". O wiele bardziej zgrzyta mi określanie młodych dziewcząt słowem "laska".
    Zgrzyta mi też reklamowanie czekolady poprzez namiętne pocałunki i sytuacje kojarzące się z seksem.
    Ale to chyba sprawa indywidualnego odczuwania i wrażliwości.

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam zdjęcie panienki kąpiącej się w białej wannie w autentycznej czekoladzie. Wklejałem go na Fb z okazji Święta czekolady obchodzonego chyba w początkach września. Pani jest biała, a czekolada wiadomego koloru i to nie wyzwala jakichś rasizmów, a sex aż kapie. Czy byłby teki efekt gdyby modelka miała czekoladowy kolor skóry? Myślę, że nie

    OdpowiedzUsuń